8-10 Januari

Nu har det hänt mycket på en tid. Fast inte här. Jag är ju inte så jätte mycket inne på datorn överhuvetaget. har upptäckt att det finns mycket roligare saker. Men nu när Amanda sover så kan man passa på.

I torsdags så blev det mycket bil åka på praktiken. Jag och Erika åkte till Spiromec i Linköping. När vi kom hem igen sen så åkte jag med Ludde till Hällestad med 331 (hällestads deltids brandbil) sen hem igen.

Igår fredag så hände det inte så jätte mycket på dagen. Vi bara gick omkring och snacka skit tväta 3 st bilar och sen så skulle vi ha spining på fysen som jag har missat de andra fredagarna jag har varit där. Men nu skulle jag inte missa det. Men vid 13:45 så pep det till i sökarna på brandmänen och ut i högtalarna så sa rösten "litet larm" så det var bara klä på sig ställa sig vid brandbilen och vänta på Kåre som var styrkeledare. För det är inte jämt jag får följa med utan jag måste fråga om jag får. Och det fick jag. Det var en kranbil ifrån vattenfall som hade ramlat ner över spåret bakom Curtan. För de som inte har läst i tidningen så hade han varit uppe i korgen och inspkterat gatulysningen men sen när han körde vidare när han stog i korgen så sluta bromsarna funka så han tröck på nödsänkning och hoppade ur. I tidningen står det att han hoppa upptill 4-5 m ner i backen men det är inte sant. Armen på kranen var istort sätt helt nere. Han hoppa ner ifrån mindre än 2 m iaf. Sen på bergningsbilen och det tog ett jävla tag för dom att få upp bilen. Dom klanta sig lite, ställde bilarna lite tokigt.  Men men det är ju inte lätt det jag sak ju inte komma och säga att jag är värsta experten på sånt nu. Men man hade ju lite teorier för att få upp bilen. Den lilla bergningsbilen som ni ser närmast den skrapa upp vägen en halv meter. För den stora bergningsbilen stog och höll emot bilen så den lilla drog för jäves.


Sen på kvällen så kom min familj till Amanda. Det var trevligt. Åt lite mat och sen så spela vi singstar gick ganska bra, som vanligt. haha. Sen så tjata Peter på att han ville spela rally så det blev det och alla testa det lite. När min familj hade åkt hem så gick alla och la sig.

Och idag då. Då så väcktes vi 7:30 av Ida. För vi skulle sjunga för Malin (Amandas mamma). Utav oss alla så fick hon en teckenspråks lexikon. As tung bok med massa olika tecken. Idag kommer Amandas släckt med för Amanda och Malin har har "kalas" tsm.

Klottra

Skriv ner det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0